Hallinpoika pääsi pitkän talven jälkeen kotisatamaan. Talven aikana myyjäliike on huoltanut vuotaneen hydraulijärjestelmän. Viaksi oli löytynyt vuoto liittimessä työsylinterin päässä. Myös kattoluukku sai tiivistemassaa saumaansa. Se vuosi sateella vettä välikattoon, joka sitten valui kipparin puolen hyllylle sähkojohtojen läpiviennin kautta. Pohja sai uuden kerroksen myrkkymaalia, ja kone huollettiin. Lisäksi koko vene tietysti pestiin, syksyllä ja nyt uudestaan ennen luovutusta. Vaivattomin talvikausi ikinä!

Heti rantaan päästyä joutui Hallinpoika varustelun uhriksi. Talvella rakentamani sähköpaneeli piti laittaa paikalleen. Sulakekotelo otti kuin ottikin sentin verran kiinni molemmilta reunoilta, joten ei auttanut kuin sipaista siivu pois paneelin aukosta. Venemestari-lehden kehujen perusteella menin hankkimaan Boschin multikutterin, ja se on kyllä eto peli tuommoisiin töihin. Pikku juttu, ja paneeli oli paikoillaan. Paljon kivemman näköinen, kuin alkuperäinen muovilevy.

Tälle kaudelle laitan plotterin uppoasennuksena, jotta se on suojassa auringonpaisteelta ja sen mukanaan tuoman ylikuumenemisen aiheuttamilta kaatumisilta/jumiutumisilta.

Sikäli mikäli sääennusteet pitävät paikkansa, niin lauantaina voisi käydä vähän ajelemassa. Täytyy ottaa kaikki irti näistä keleistä!

***

EDIT 18.5: kommentti p salmen kommenttin: hitaalla nopeudella vene kyllä tuppaa kiemurtelemaan. Ymmärtääkseni se on liukuvarunkoisilla enemmänkin sääntö kuin poikkeus - entinen veneeni käyttäytyi samoin. En osaa sanoa, pahentaako tuuli kiemurtelua, mutta luulen, että sen suhteen kyse on enemmänkin veneen suurehkosta sivupinta-alasta. Trimmit eivät luultavasti kiemurteluun paljoa auta, tuuleen nojaamiseen kylläkin.

EDIT 20.5: kommentti p salmen jatkokysymykseen: edellinen vene oli Suvi 4900 DUO, siis ihan eri kokoluokan paatti.